Retningslinjer for refusjon og retur


Generelt

En jepsi-butikk har refusjons- og returpolicy som varer i 14 dager. Hvis det har gått mer enn 14 dager siden kjøpet ditt, kan ikke selger tilby deg full refusjon eller bytte.

For å være kvalifisert for retur må varen din være ubrukt og i samme stand som du mottok den (den kan være prøvd på). Det må også være i originalemballasjen.

Ytterligere ikke-returbare varer:

  • Gavekort
  • Nedlastbare produkter
  • Noen helse- og personlig pleieartikler
  • Spesialtilpassede produkter

For å fullføre returen trenger selger en kvittering eller kjøpsbevis.

Jepsi.no er ikke ansvarlig for materiale, informasjon, produkter eller annet som legges ut på eller selges gjennom nettstedet, jmfr. E-handelsloven §18. Ergo: Ikke send kjøpet til jepsi.no, da all handel er utenfor jepsi.no med henvisning til Standard avtale for kjøp og salg gjennom jepsi.no

Det er visse situasjoner der bare delvis refusjon gis:

  • Enhver vare som ikke er i sin opprinnelige tilstand, er skadet eller mangler deler av årsaker som ikke skyldes vår feil.
  • Enhver vare som returneres mer enn 14 dager etter levering

Dette er generell informasjon, og jepsi-butikker kan bestemmer ytterligere eller ha andre krav enn beskrevet her. Dette må tas direkte med selger i den aktuelle jepsi-butikken.

Refusjoner

Når returen er mottatt og inspisert, sender selger deg en e-post for å varsle deg om at de har mottatt den returnerte varen. De vil også varsle deg om godkjenning eller avvisning av refusjonen.

Hvis den blir godkjent, vil tilbakebetalingen din bli behandlet, og en kreditt vil automatisk bli utbetalt på din konto eller den opprinnelige betalingsmåten innen et visst antall dager.

Forsinket eller manglende refusjon

Hvis du ikke har mottatt refusjon ennå, må du først sjekke bankkontoen din på nytt.

Ta så kontakt med kredittkortselskapet ditt, det kan ta litt tid før refusjonen er offisielt publisert.

Ta deretter kontakt med banken din. Det er ofte noe behandlingstid før refusjon bokføres.

Hvis du har gjort alt dette og du fortsatt ikke har mottatt refusjonen ennå, kan du kontakte selger via jepsi-butikksiden

Utvekslinger

Jepsi-butikker erstatter kun varer hvis de er defekte eller skadet. Hvis du trenger å bytte den mot samme vare, ta direkte kontakt med selger i jepsi-butikken.

Frakt og retur

For å returnere produktet, bør du kontakte selger først.

Du vil være ansvarlig for å betale for dine egne fraktkostnader for å returnere varen din. Fraktkostnader refunderes ikke. Hvis du mottar refusjon, vil kostnaden for returfrakt bli trukket fra refusjonen.

Avhengig av hvor du bor, kan tiden det kan ta før bytteproduktet ditt når deg, variere.

Hvis du returnerer dyrere varer, kan du vurdere å bruke en sporbar frakttjeneste eller kjøpe fraktforsikring. Selger i jepsi-butikk garanterer ikke at de vil motta din returnerte vare.

Kontakt selger før du returnerer produktet!